tiistai 6. lokakuuta 2015

Voihan sairasloma

Viime kirjoituksessa en tainnut mainita vatsakivuista, mitä antibiootit mulle aiheutti. Söin kyllä maitohappobakteereita, mutta ne olivat vähän vanhoja. Apteekkarin mukaan niistä on vain teho hälventynyt, joten ratkaisu olisi vain ottaa useampi. Eivät silti auttaneet.

Vatsakivut alkoi heti antibioottienkin alettua, ja pahenivat päivä päivältä. Sellaista ärsyttävää kuumotusta ja polttelua, joka lähti vain syömällä - tähän kun yhdistää sen antibioottien tuoman pahoinvoinnin, niin voila, ruokavalio olikin aikalailla herkkuja, ja parin tunnin välein edes jotain naamaan ettei mahakipu iske. Yöllä vatsakipu iski pahiten, ja maanantaina mulla meni hermot. Olin valvonut 6 jälkeen aamulla kaksi tuntia vatsakipujen takia, ja koko päivä meni koomaisena ja kipeän oloisena. Kävin päivystyksessä, varattiin verikokeisiin aika jotka sitten oli tänä aamuna. Antibiootithan loppuivat keskiviikkona, joten tämä ei kuulunut enää asiaan.

Mutta! Päivystyksen jälkeen tajusin, että en ole vielä kokeillut, auttaisivatko Yosa-kaurahapatetuotteet tähän vaivaan, kun särkylääkkeetkään eivät auta. Yosia päivän syötyä vatsakipuja ei ollut enää yhtään, eivätkä tulleet takaisin yölläkään! Ruokahalukin on palannut. Tämä viikko siis menee arkisen ruoan parissa, plus vähintään kahdella aterialla Yosa päivittäin etteivät tule kivut takaisin ja vatsa rauhoittuu.

Tämän  myötä mulla heräsi into salille. Olen ollut tänään todella virkeä, virkeämpi kun viikkoihin. Ajattelin käydä lääkäriajan jälkeen salilla, eli nyt. Unohdin yhden asian laskuista - se lääkäriaika oli luomenpoisto päästä. :D Eli tuomio: Tikkien aikana, eli ennen ensi keskiviikkoa, ei saa harrastaa raskasta liikuntaa. Kevyt liikunta ok. Olen siis tällä sairaslomalla vielä ensi keskiviikkoon!


Mulla alkaa myös lähestymään alaviisaudenhampaanpoisto.
Se on 20.10. Eli, mun tilanne on nyt se, että olen ollut kuukauden harrastamatta kuntosalia tai juoksua, uimassa en ole päässyt käymään kahteen kuukauteen. Ensi viikolla mulla on 5 päivää, jolloin saan harrastaa liikuntaa, kunnes jään taas viikoksi sairaslomalle. Eli mulle tulee noin 7 viikon sairasloma. Ellei vielä jotain muuta ilmene.

Voi jestas! Sen jälkeen saisikin olla jo aika, kun pääsen uudestaan liikkumaan. Aion kyllä tälläkin viikolla harrastaa edes sauvakävelyä ja kävelyä muutenkin, jotta jotain liikuntaa tulee. Alkaa nimittäin olla selkä, niskat ja rintakehän alue jumissa, kun en ole päässyt mitään tekemään, eikä kipeänä ole kehonhuoltokaan houkuttanut.

Ei tässä voi oikein kun nauraa, tää on niin tätä mun tuuria. :D Mun seitsemänviikkoinen tulee näyttämään tältä: Lepoviikko, 3 viikon korvatulehdus, vatsakivut, luomenpoisto, viisaudenhampaanpoisto. Mitäs vielä listaan jatkoksi?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti