torstai 14. toukokuuta 2015

10 punnerrusta

Nyt on lepoviikko pidetty, ja mitäs siitä jäi käteen.. Liian vähän lepoa ja liian vähän kehonhuoltoa eli ei yhtään. Jotenkin tuppaa niin käymään, kun lepoviikkoa pidän.. Onneksi olen siinäkin muuten aktiivinen. Ja kyllä tuo lepoviikko auttoi, vaikka tulikin lepoa vain 3 päivää, joista niistäkin kahdessa paljon hyötyliikuntaa.

Tällä viikolla treenit ovat menneet hyvin. Kerkesin ennen lepoviikkoa juuri siihen kohtaan, jossa alkoi löytyä sopivia painoja. Tarkoitan sitä, kun kuntosalia aloittaessa ja uusia liikkeitä tehdessä ensimmäiset viikot voivat mennä oikeiden painojen haeskeluun. Nyt ne siis löytyivät, joten pääsin aloittamaan lepoviikon jälkeen juuri oikeilla painoilla.

Mulla on ollut lihasarkuutta. Tämä on uutta, koska crossfitin ansiosta mulla ei ole ollut sitä pitkään aikaan. Siellä myös oppi, että lihasarkuuden puute ei tarkoita kehityksen puutetta. Siksi minulle on oikeastaan se ja sama, tuleeko sitä lihasarkuutta - kunhan se kehitys silti tulee. Enhän minä silti pinkkipainoilla heijaile! Ja kyllä treenattavassa lihaksessa on tuntuma ollut. Ainoa, mistä en saa kunnolla tuntumaa, on selkä. Leuanvedot ja ylätalja tuntuvat aina ensin hauiksessa. Olen yrittänyt kiinnittää tähän huomiota, mutta pitäisi näköjään enemmän.

Ja sitten otsikon kimppuun. Kokeilin eilen "miesten punnerruksia" eli varpaat maassa tehtäviä etunojapunnerruksia treenin loppuun. Tein 10, ja sitten lopetin, koska se riitti, ja vatsoissa tuntui liikaa edeltävän voimapyörän jäljiltä. Olin tyytyväinen siihen kymppiin, vaikka enemmän olisi kevyesti mennyt. Halusin vain testata, koska kuukausi sitten sain hätäseen 3 - ja kaksi kuukautta sitten nolla.

Kävin tänään hieronnassa. Hieroja oli erittäin osaava, ja hän tiesi vähän jäsenkorjaamisenkin tekniikoita. Matkalla hierontaan mua rupesi sattumaan lonkan ja nivusen alueelle, kun otin pitkiä askeleita. Tätä oli jatkunut pari päivää. Mainitsin siitä hierojalle, ja hän tunnusteli, että minulla on lonkka pois paikoiltaan, on voinut olla jo pitkään. Minun tapauksessa vuosia. Ei ihme, kun kaiken maailman nilkkaongelmia ja hermopinteitä on ollut.. Joka tapauksessa, hän laittoi sen paikoilleen kevyesti. Onneksi mainitsin! Tämän lisäksi hän hieroi ylävartalon. 

Oli tarkoitus käydä vielä perjantaina treenailemassa, mutta hieronnan vuoksi en käykään. Tein maanantaina selkää ja rintaa, eilen jalat. Käyn normaalisti 3 kertaa viikkoon, mutta eiköhän tuo kaksi sitten riitä. Huomenna olisi ollut selkää ja rintaa, mutta olen jo tehnyt kaiken "tarvittavan" tälle viikolle, joten se siirtyykin ensi viikon aloittavaksi treeniksi. 

Tämä viikko on muutenkin poikkeuksellinen. Sunnuntaina on nimittäin Pyhäjärven ympäriajo, jonka lähden polkemaan pyörällä. Matka on 60-70 kilometriä, riippuen aloituspaikastani. Meinasin ottaa kameran mukaan ja polkea rennosti, ehkä sitten saisi jo kuvia blogiin?

Eipä muuta tässä. Lyhyesti; treenit ovat kulkeneet hyvin, ja oli kannattava hierontakäynti tänään. Kehitystäkin on tullut. 

Polkemisiin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti