perjantai 8. toukokuuta 2015

Nälkä!

Oon noudattanut tätä ruokavaliota nyt kolme päivää, ja selviä muutoksia on jo havaittavissa. Ensimmäisenä päivänä annokset tuntuivat todella suurilta, mutteivat liian suurilta. Juuri, kun ruoka oli vähän kerennyt laskeutua, olinkin jo uudestaan syömässä, eli 3-4 tunnin välein. Toisena päivänä eli eilen ruokamäärät eivät tuntuneet ihan niin isoilta, ja ruokailuvälit tuntuivat sopivilta. Tänään taas mulla oli ensimmäistä kertaa NÄLKÄ! Ennen lounaan syöntiä mietin, että onpas nälkä. Päivällistä ennen oli sama juttu, mutta silloin sanoin sen ääneen. Samalla hetkellä tajusin: Hetkinen, nälkä!

Tämä on todella hyvä asia. Mulla ei ole ollut nälkä kuukausiin, koska elimistö on ollut niin sekaisin. Ainoa nälän merkki on ollut tunteiden heittely, eli kun tulin nälkäiseksi, niin mua alkoi vituttaa tai masentaa ihan hemmetisti. Tästä pääsenkin toiseen positiiviseen muutokseen: Tunteet eivät ole heitelleet paljoakaan, eli verensokeri on pysynyt tasaisempana.

Ruokaohjelmasta tulee tällä hetkellä 2200-2300 kaloria personal trainerini mukaan. Tätä jatketaan se parisen viikkoa, jatkosta ei ole vielä tietoa. Tämä on sopivasti minulle kaikkine liikuntoineni.

Ja syy, miksi en ole kirjoitellut nyt reeneistä, on lepoviikko. Pidän siis tällä viikolla taukoa kuntosalista ja crossfitista, mutta aerobista olen siitäkin edestä tehnyt. Olen käyttänyt toista vanhempien koiraa pyörän kanssa juoksemassa, eräänä päivänä kävin uimassa, olen myös pyöräillyt ja sauvakävellyt. Tämän viikonlopun on kuitenkin tarkoitus olla täysin liikunnaton (tulen niin kuolemaan tylsyyteen), ja ensi viikolla sitten takaisin reenien pariin.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti